torsdag 30. oktober 2008

You're the reason that I'm laughing.

Jeg setter virkelig pris på vennene mine, og nå legger jeg ut en tekst jeg har skrevet om Line for en stund tilbake. JAAAAAA, jeg vil være fjortis nå, og da har ingen andre noe de skulle ha sagt :]


Line Kristin.

Kjære deg.
Den siste tiden har vi ikke hatt så mye tid til å være sammen, og jeg skal si deg at det merker jeg! Med deg er ting alltid så chill. Jeg kan være meg selv fullt og helt ut når jeg er sammen med deg, og det er ikke mange jeg er så trygg på at jeg bare kan slippe meg selv løs. Du gjør at jeg føler meg så trygg, og jeg kan bare være meg selv uten å tenke på at jeg driter meg ut.

Helt fra vi var små. 5 år gamle, har vi vært venner. Det har selvfølgelig oppstått krangler innimellom, men det har aldri vært noe som har gjort at vennskapet vårt har blitt ødelagt, og det setter jeg uendelig høy pris på. Vi har holdt sammen i 10 lange år. Det skal mye til, men det er langt fra umulig for oss. Vi har vært igjennom oppturer og nedturer sammen, og fler skal det bli.

Da vi var små lekte vi alltid med Barbie eller Skala. Det var bare det beste vi visste! Alle de morsomme historiene og replikkene. ”Har dere hatt sex?! Ehh, fest?!” Jeg ler av tanken. Du er virkelig den personen jeg har lekt mest Barbie og Bratz med, og det huskes godt!
Hvis vi ikke lekte med det, kledde vi oss ut. Du som heks, og jeg som prinsesse. Vi hadde det så gøy! Trampolina, overnattinger både inne og ute, og ikke minst i leikestua! Hytteturer, kino, shoppinger i Oslo, gåturer, og mer til! Særlig godt husker jeg den gangen vi bada med klær på i sommer. Faen, det var noe av det beste på lenge.

Når jeg tenker på oss, tenker jeg på lættis, stygge og syke bilder, overnatting, og en god venn jeg aldri i verden ville vært for uten. Du gjør virkelig dagen min bedre ved at du snakker med meg, og at du lytter. Det er du veldig god på.

Line, du må vite at du er et fantastisk menneske. Når du forteller meg at jeg har hjulpet deg gjennom ting og vært der for deg, føler jeg meg så bra. Jeg griner når jeg skriver det her, men det er fordi det du sier til meg betyr så mye. Jeg har tenkt igjennom det med venner, og jeg har funnet ut at det er mange som sier ”Elsker deg <3”. Selvfølgelig er det koselig, men ingen av de mener det på ordentlig. Untatt du. For du forteller meg så mange ting uten om det også, så da skjønner jeg at du faktisk setter pris på at du har meg, og jeg er så evig takknemmelig for det. Jeg veit at det du sier er ord som virkelig betyr noe, ikke bare et hvilket som helst ord du slenger ut av deg uten mening.

Du er så ubeskrivelig herlig, Line. Du lytter, er så støttende, og ikke minst kan jeg fortelle alt til deg uten å tenke på at det blir sagt videre. Du holder alt jeg forteller deg inne hos deg. Du er en person jeg har kunnet støtte meg til og spurt om råd, og snakket med når jeg har hatt det vanskelig eller bare hatt noe på hjertet. Akkurat nå hadde jeg veldig mye på hjertet, og det er derfor jeg bestemte meg for å skrive det her. Ikke bare derfor, faktisk. Også fordi jeg virkelig mener det, og det veit jeg at du forstår. Du vil meg bare mitt beste, og du snakker ikke dritt om meg til andre, selv om andre kanskje snakker dritt om meg til deg.

Jeg er så utrolig glad for at jeg har blitt så god venn med ei så go’ og glad jente som deg. Du stråler lang vei hver gang jeg ser deg. Jeg tenker ”Jess, hun der har JEG så nærme meg selv. En så bra person!” Ingen jeg har møtt er som du. Du er one of a kind, og det er det som er så bra. Du er ingen andre enn deg selv. Du sier det du mener og står på ditt. Du er så sinnsykt sterk, og det beundrer jeg deg for. Jeg tror ikke du er helt klar over hvor sterk du er selv, men jeg ser det hver dag. Takk for at du er deg selv, Line, og for alt du har gjort for meg. Jeg glemmer deg aldri.

- xoxo, ern. Bare til deg :]
Oh yeah, livet er helig!